Template by:
Free Blog Templates

Thursday, August 27, 2009

kembali - untuk sementara

assalamualaikum dan selamat sejahtera..

tergerak hati hendak menaip.. nk sapu sket sawang2 kat blog saye ni..
kasi bersih sket..
kalo tidak kang aku yg bersin, takpun sesape yg lalu kat blog ni pon tumpang bersin skali..
maklumla, kotor..

cliche' ke?

x kesah pun..

macam2 da terjadi selepas pemergian abah..
vokalis kump nasyid y aku kagumi pon turut same pergi menyahut seruan Illahi..
Ustaz asri..

kedua2 nya aku sgt kagumi..

Al-Fatihah..



sambil2 sibuk ngan kerja2 tertangguh spt PSM, Plant Design, Lab2 report, Assignment..
sambil2 tu jugak aku curik masa tulis2 blog..

serabut jgak ngan sme2 ni..
ngan masalah2 lain lagi..

ahh.. ikutkan perasaan malas, mmg aku tak pedulikan sme 2..
tapi, kena buat jgak..
benci-

penah tak rase yg kamu tu dibenci?
rase ade org ckp belakng pasal kamu?
rase tindak-tanduk kamu sentiasa menjengkelkan bg org y memandang?

oh.. x bes sungguh rase itu..

tpi ape kamu bleh buat?
cari sape yg tak puas hati ngan kamu dan deal dgn dier?
kalo sme org cm2 ngan kamu nk buat cmne?
bt pengumuman dlm kelas @ kuliah?

"sape ade rase benci, meluat, menyampah ngan aku sila berbaris di tepi - saye akan deal ngan anda satu persatu.. "

kalola aku berani bt g2..

cube ubah diri sendiri tapi x berjaya jgak..
bak kate org, kalo da benci 2 benci jgak.. btla caner2 pon..

ape yg aku bleh bt?

aku nk sebarkan ideologi - '' jgn benci org len - bencila diri anda sendiri jika anda bencikan org len"
valid ke?

oh.. pening2..

kadang2 rase nk bertumbuk..
tapi dgn bdn yg kecik dan ilmu pertahanan diri yg boleh dipandang sebelah mata, da mcm menempah kubur sendirila nmpknye..
apela yg kite2 ni mmpu bt gamaknye..

"ignore them!"

-mungkin.. tapi smpi bler?

kejap, sape2 yg tak puas hati ngan aku bleh komen ye..
kalo rase nk tampar pon boleh..
nyatakan tempat dan mase, kite boleh bincang tentang tu..
aku tak kesah pon..

tapi ngan syarat, ak pon nk lempang kamu jgak - boleh?
haha~

siyes, sape tak puas hati ngan aku, leh letak komen, ataupon kontek no enset aku..
kalo rase2 geram, tipon je..
tapi kalo rase2 nk beli crocs cleo saiz 6 (untuk pempuan) kaler biru laut ngan biru tua, bleh kontek jgak..
013-9144276 - capik..
oke?

i'll be waiting 4 u..

3 comments:

Dyat said...

Salam shafik.
Bulan Ramadhan bulan puasa bulan untuk bercinta!

Pedulikan kebencian, ayuh kita bersaudara, balasi benci dengan cinta yang merumba!

haha...

lengkuk~ said...

ayuh whi saudaraku!

azhari said...

ko ni ade x chill ngn sesape k ape ni?
x kn ko x chill sbb test wt ari sbtu kot?
ko rilek j..
seng j bai..
haha..
klo wt example..konpem ley wt punye..
at least ko x kn dpt 3/20..
ops..hahaha