Template by:
Free Blog Templates

Monday, April 27, 2009

salam.. selesai sudah test cre 2 yg tah pape dibelasah.. jgn tanye ape yg aku jwb.. mengingatkan soklannye je da biol..

ternyata mmg ilang berkat.. tapi nk bt guane..

hati ni keras.. (la sgt...)


entr kali nih, aku petik dr www.jejariaccess.com/blog/..salah stu follower yg bru add aku..

(bangga kejap, tak sgke ade gak org luar bace blog neh.. hoho..)

inilah 5 perkara yg kite semua inginkan sepnjg hidup kite kat dunia nih..

selamat beramal!


(da mcm ustaz plak?)


5 PERKARA PENTING

خمسة أشياء كلنا نريدها و نحاول الحصول عليها
5 perkara semua kita mahukannya
dan kita usaha untuk mendapatkannya

1-وجه جميل
1:wajah yang cantik

2- فلوس بالملاين
2:duit yang banyak

3- صحة قوية
3:kesihatan yang baik

4- اولاد شاطرين وفالحين مثلنا
4:anak2 yg cerdik dan berjaya macam kita

5- نوم عميق من دون مهدئات و أدوية
5:tidur yang nenyak tanpa ganguan

سهلة جدا و بوصفة سحرية و سهلة تستغرق 15 دقيقة يومياً ! كيف؟؟؟؟؟
senang jer untuk mendapatkannya hanya 15minit setiap hari.

قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم
kata nabi saw

من ترك صلاة الصبح فليس في وجهه نور و من ترك صلاة الظهر فليس في رزقه
siapa yang tinggalkan solat subuh tiadalah padanya nur di wajahnya
dan siapa yang tinggalkan solat zohor tiadalah padanya rezki yang berkat

بركة و من ترك صلاة العصر فليس في جسمه قوة و من ترك صلاة المغرب فليس في
dan barang siapa yang tinggalkan solat asar tiadalah padanya kekuatan badan,
dan siapa yang tinggalkan solat maghrib tiadalah padanya anak-anak yang bermanfaat

أولاده ثمرة و من ترك صلاة العشاء فليس في نومه راحة
dan barangsiapa yang tinggalkan solat isyak tiadalah padanya tidur yang nyenyak


so, marilah perbaiki solat kita!


p/s: pening2, da lame tak lari2 cam tadi.. skang da sgt lapa.. rangers2, tlg la g mkn skang!

2 comments:

ieQaH~FieQa said...

ayuh!!

bawang_merah said...

haha... sites beb... aku pon xtahu nape./... nak kurus punye pasal.. muahaha.... ala... aku mmg dr dulu xsuke nasik... malas... ari2 skang minum air je... xrase lapo... aku pon xtahu nape... eating disorder.. huk2...