Template by:
Free Blog Templates

Saturday, November 1, 2008

usaha dan nasib~

salam semua..
semangat lagi ak untuk menulis.. sbb ade y sudi nk bace kot..
haha..

well..
dikala nih, aku da mule membukak buku transport process and principles, untuk subjek unit op 1,
antara sbjek yg buleh bagi harapan kat aku yg tak berapa bijak nih..
dan setelah beberapa trial n error, aku da bosan+ngantuk..

haha..

at least aku da ade daye usaha untuk bkak buku.. yeah.. hasil push diri sendiri, mak bapak, rakan2 dan 'wonder girl'.. sape tu?
nnti2 kite ckp..

menyentuh pd tajuk yg aku nk bebel ptg2 yg kejap panas kejap mendung ni.. sme tau, dan mgkin certain2 org penah alami benda y same..

''aku da usaha mcm nk mati, at last hampeh gak.. kalo aku tau, bek tkyh stadi!''
''sib bek aku bce smlm, kalo x, x dpt nk jwb.. haha.."

2 fenomena berbeza..

fuhhh...

ade plak yg certain2 diantare kite yg luck dier slalunye tggi.. x bce sgt pun bley je jwb soklan2 pekse ngan cemerlang..
jgnla riak, kalo anda rase anda rase org cmni.. riiileeekk jee.. kalo x, org pon menyampah..
pas2 las2 ko kena kutuk je,
x pasal2 org y kutuk 2 dpt dose free..
mklumla tgh geram, pedulik ape.. (mcm akula nih.. adoyai..)

aku tanak ckp lebey lanjut pasal org cmni.. may u go on with ur life happily ever after,,, duh~

aku nk sentuh pasal 'kite2' yg da beser usaha dan takdela berbaloi sgt usaha 2,
1st thing 1st..
syukur je..
nasib bek la korg dpt oke, kalo lg trok dr tu, tak ke menonggeng ko frust..

2nd thing,
syukur lagi, sbb mgkin akan ade org dpt lg truk dr korang.. tp kalo korg paling truk, it's oke,
at least korang da usaha,
n korg bertuah dpt jgak amek pekse 2, drpd ade certain2 manusia yg x dpt pon nk amek sbjek 2 skali ngan korg..
(tips: memujuk hati dgn compare dgn yg lebih lemah adalah x berapa elok ntuk motivasi diri mase panjang.. hoho)

3rd..
aku lpe..

err..

biarlah..
lu 'piki' la sendiri..

damn.. this flu make me go nuts!
srooottt..

haha..

ak ade satu masalah besar skang,
1st.. duit, cam beser..

2nd > ak mempunyai kecenderungan untuk melepaskan diri @ lari dari masalah rather than face it...

yg 1st aku tanak ulas..

yg 2nd, byk masalah2 yg aku lari drpdnye eg: belajar, famili, chenta dll...

belajar: bile tk paham, diam..
bile nk stadi, malas.. pas2 wat keje len.. men game @ tido..
bile ade keje x selesai, malas jgak.. ending dier, depend ngan org len n nasib.. wtf??

famili: mak suh amek lesen moto gne dt sendiri, tak terambik2.. sbb dt abes bt beli bnda len..
adoi..
ade lagi len, malas ckp..

chenta: bkn chenta nih, hubungan.. hubungan ngan rakan2, haa.. apply gak r ngan kes chenta nih..

aku ske lari dr berdepan ngan org y aku bermasalah tu, x kire r sape pun.. pas2 pendam..
lame2 meletupppppp...
ade gak yg aku berjye letupkan sket2 je, cam kentut dlm majlis besar2.. korg cbe tahan kan..
las2 nnti kuar gak sket.. tp bunyik dier pon cam lembut je.. bau dier.. umakkk..
heh~

hubungan ak byk y gagal sblm2 ni atas sbb yg same, kalo pnca dr aku r.. ternyate i'm not cool..
ade gak certain2 insan yg aku taktau nk pggl member ke yg ak meluat, mcm x paham2 je org nyampah kat dier.. bt aku hmpir meletup..
the brotherhood penah gak jadik saksi kebengongan aku nih.. tpi aku ni jenis ckp je..
bkn dera fizikal..
i wish i can do that physically..

tak puas ht, ckp depan2, shoot pipi dier skali.. pas2 dier nk balas balik ske ati..
setel situ jgak.. one on one..
pas2 sape tau dier bleh berubah kan..

pas2 mintakla maaf.. jgnla jadik kayu je..

diulangi.. i wish i could do that..
hoh~

putus idea,
luar pon nk mendung..
aku pun da ngantuk..
kite 'cuba' sbntar..
sbb mlm nk stayup.. konon..

haha..
so long fellas!

1 comment:

shue said...

sy pn golongan "kite2" jgk..
haha..
berusaha!! =)